3/05/2012

The Chin Chin Laboratorists - liquid nitrogen ice cream parlour


 יום שישי האחרון היה יום של פינוקים, אחרי שבוע שלא היה עמוס במיוחד אבל בהחלט מלחיץ למדי. על הפינוק הראשון - באבל טי - כבר קראתם בפוסט הקודם. הפינוק השני של אותו היום היה גלידה. הגלידרייה הקטנה Chin Chin Labs נמצאת גם היא בקמדן, קרוב מאוד לבאבל טי הנ"ל. וזו לא סתם גלידרייה - זו הגלידרייה הראשונה באירופה (לטענתם - לא בדקתי) שמיוצרת באמצעות חנקן נוזלי. אני חייבת להגיד שהצירוף "גלידת חנקן נוזלי" נשמעת הרבה פחות אטרקטיבי בעברית מאשר באנגלית, אבל כמובן שזה לא מה שיעצור בעדנו מלנסות משהו חדש וייחודי.

המקום מעוצב כמו מעבדה - הצוות לבוש בחלוקים לבנים, והכל מלא במבחנות וכלי מדידה מלאים בסוגים שונים של רטבים ותוספות. כל הזמנה מורכבת משלושה שלבים: בחירת הטעם של הגלידה, בחירת הרוטב ובחירת התוספת. בגזרת הטעמים, למיטב הבנתי, יש להם את הוניל והשוקולד הקבועים ועוד טעם שבועי מתחלף, שאפשר לבדוק מה הוא באתר שלהם או בדף הפייסבוק. הטעם השבועי כרגע הוא Jelly Doughnut - גלידה בטעם של בצק של סופגנייה, ביחד עם ספרינקל ורדרד בטעם של ריבה. טעם מגניב לאללה, ואולי פיצוי קטן על זה שטסנו לכאן יום לפני הנר הראשון של חנוכה. הטעם הקודם, דרך אגב, נקרא Lemon Sugar Pancakes.

הבחור שמכין את הגלידה הסביר לנו בדיוק איך זה עובד. הם מכינים מראש את הבלילה של הגלידה, אבל את השלב האחרון של ההכנה הם עושים במקום במיוחד לכל מי שמזמין. צפינו בו מערבב את הבלילה במיקסר, שופך חנקן נוזלי לתוך מבחנה גדולה, ואז משתמש בו כדי להקפיא את הגלידה בתוך המיקסר ומערבב עד שהמרקם יוצא מושלם. בזמן ההכנה כל החנות מתמלאת באדים קרירים, וזה מגניב ותורם לתחושה המעבדתית של המקום.



 מייד לאחר סיום הכנת הגלידה, ה'מדען' העביר את כוסות הגלידה שלנו למוכרת השנייה, שם התבקשנו לבחור רוטב ותוספת. הרטבים המוצעים היו שוקולד, תות או קרמל.


התוספות המוצעות היו צ'יפס מצופה בשוקולד, פרצל מצופה בקרמל, סוכריות שוקולד קופצות ועוד. לי אישית הכל נראה טעים, אבל אין מה לעשות - בחיים צריך לעשות בחירות קשות.


לבסוף הגלידה הנבחרת הייתה בטעם ג'לי דונאט, עם רוטב קרמל (קראתי כמה המלצות עליו בפורסקוור) וצ'יפס מצופה שוקולד. וככה זה נראה:


וזו הגלידה של בעלי: גלידה בטעם וניל, רוטב תות ותוספת שנקראת Grilled white chocolate.


אז השאלה הנשאלת היא - האם בנוסף לכל הגימיק, שהוא באמת מרשים מאוד, הגלידה באמת טעימה?
אז התשובה היא קודם כל כן, הגלידה טעימה מאוד, התוספות מיוחדות והרטבים מעולים. אבל אם לסבך את העניינים קצת יותר, אני בהחלט טעמתי גלידות טובות מזו (דוגמה שמייד עלתה לנו לראש היא אניטה בנווה צדק), ויכול להיות שהעובדה שיש רק שלושה טעמים היא קצת בעייתית. אני לא אומרת שאני לא אחזור לשם שוב, יש סיכוי גדול שכן, אבל כנראה שזה יהיה רק כשיבואו לבקר חברים מהארץ, כי זה בהחלט משהו ששווה לראות ולטעום.

האתר של צ'ין צ'ין לאבס
הפייסבוק (קצת יותר אינפורמטיבי מהאתר)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה